Privacy Beleid
​
​1. Wie zijn wij?
Pegasus Uitvaartzorg B.V. is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens in het kader van haar dienstverlening. Voor vragen over dit beleid kun je contact met ons opnemen via de contactgegevens op onze website.
​
2 Welke gegevens verwerken wij?
Wij verwerken uitsluitend persoonsgegevens die noodzakelijk zijn voor onze dienstverlening. Het gaat hierbij onder andere om:
-
Naam
-
Adres
-
Postcode en woonplaats
-
Geboortedatum
-
Telefoonnummer(s)
-
E-mailadres(sen)
-
Geslacht
​
3 Doeleinden van de verwerking
Wij verwerken deze gegevens uitsluitend voor de volgende doeleinden:
​
-
Het uitvoeren van uitvaartdiensten en alle bijbehorende werkzaamheden;
-
Het technisch en administratief beheer van gegevens (eventueel door subverwerkers);
-
Het verzorgen van communicatie met derden (zoals drukkerijen, gemeenten, crematoria, begraafplaatsen en parochies);
-
Het voldoen aan wettelijke verplichtingen (zoals bewaarplicht voor de Belastingdienst).
​
Gegevens worden niet langer bewaard dan noodzakelijk, met een maximum van 10 jaar.
​
4 Rechtsgrond voor verwerking
De verwerking van persoonsgegevens is gebaseerd op:
​
-
Toestemming van de erfgenamen of opdrachtgever van de uitvaart;
-
Noodzaak voor de uitvoering van een overeenkomst;
-
Noodzaak om te voldoen aan een wettelijke verplichting.
​
5 Beveiliging van gegevens
Wij nemen passende technische en organisatorische maatregelen om persoonsgegevens te beveiligen, waaronder:
-
Opslag en verwerking uitsluitend binnen de Europese Economische Ruimte (EER);
-
Gebruik van beveiligde verbindingen (o.a. via firewall);
-
Opslag in beveiligde cloudomgeving via EULOGICA.
​
6. Vertrouwelijkheid
Alle medewerkers van Pegasus Uitvaartzorg B.V. en ingeschakelde derden zijn gebonden aan een geheimhoudingsplicht. Persoonsgegevens worden uitsluitend verwerkt in opdracht van de verantwoordelijke en niet gedeeld met derden, tenzij wettelijk verplicht of met toestemming.
​
1.6 Verantwoordelijke
De Opdrachtgever die als natuurlijk persoon of rechtspersoon aan de verwerker opdracht heeft gegeven tot het verrichten van Werkzaamheden.
​
7 Categorieën van betrokkenen
Wij verwerken persoonsgegevens van:
​
-
Klanten (opdrachtgevers);
-
Eventuele medewerkers van de klant (indien van toepassing);
-
Derden die in relatie staan tot de klant (indien van toepassing).
​​​
8. Klachten
​
Heb je klachten over de verwerking van jouw persoonsgegevens? Dan kun je terecht bij de Autoriteit Persoonsgegevens via:
https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl​​